tusshuvuds

Källardörren/källartrappan

Kategori:

Idag flyttade jag stegen åt andra hållet tillfälligt 😊
 
Och skruvade upp denna
Om det håller för vikten av trappan så tänker jag att den ska vara behjälplig vid monteringen av trappan, som bör bli av snart. Har gjort lite fler förberedelser inför det med 😊👍 
Breddat dörröppningen, den ska bara flyttas åt vänster, men det skadar ju inte om den får vara såhär bred då trappan ska igenom, så kan jag klappa på brädor på högra sidan när trappan sitter där den ska 😀
Sågat av brädorna på sidan, lite mer som ska av där med, senare, så spaljén till trappan får plats också 😊 samt måttat och skruvat upp fästena för trappan. 👍 Där nere ligger två lecablock, i hallen uppe har jag två till som ska ner, de tänker jag att trappan ska få vila på sålänge som golvet där nere är obefintligt 😁
 
Jag kommer snart tigga hjälp för att flytta på trappan,  att bo i en by där folk ställer upp för varandra är verkligen helt underbart! Man skriver på anslagstavlan på Facebook och det är alltid någon som ställer upp,  eller någon som känner någon som kan låna ut/säljer något man efterlyser, eller som kan/vill bistå med hjälp 😍👌
 
Kommentera inlägget här: