tusshuvuds

Isolera skorstenen på vinden

Kategori:

Ok, så idag har jag äntligen med mammas hjälp isolerat skorstenen på vinden, så som jag uppfattade det ifrån sotaren som för 3 år sen var här... Som bekant har jag minne fiskpinne och vi har kämpat och jag började på allvar ogilla ståltråd, nät och isolering väldigt intensivt där uppe, men så äntligen blev det klart, sånär som lite ståltråd eller hönsnät som jag tänker snurra runt hela härligheten så det hålls bättre på plats. Skickar bilder på resultatet till bättre vetande. Får till svar: Har aldrig sett något liknande!!
Varför!?😂 Är tydligen bara det nedersta varvet som behövs fick jag veta... Fantastiskt! Men men, nu får det sitta där det sitter för jag ids fan inte ta ner nått utav det igen... Kanske jag ska göra det snäppet värre för mig å linda in hela skiten i aluminiumfolie också före ståltråden sen... Mest för å få det mer estetiskt snyggt och delvis för att jävlas med mig själv i onödan...
😂😳😂😳😂

 
 
Med andra ord var jag egentligen klar där uppe i lördags ändå, när det såg ut såhär:
 
Det drog jag bort innan vi började idag för att sätta en tjockare bit längre ner... 🙄 Men men, det kan sitta kvar som det är nu iallafall, vilket jag är tacksam för, var inte ett dugg sugen på att plocka loss något utav det igen 😂👍
Kommentera inlägget här: