tusshuvuds

Fritidshus Fritidshus

Kategori:

Var väl precis vad jag behövde 😅
Sparade ihop budget för att komma vidare med golvgjutning i källaren, men vid närmare kontroll visade det sig att källaren behöver saneras pga fukt. Att där dränerades runt huset 2015 har mest bara hjälpt på de gjutna väggarna, markfukten från jordgolvet har fortsatt 🙈 skulle tagit tag i det tidigare, men men. 
Fick huset i princip dödsdömt av byggkunnig bekant, höll på att ge upp, försökte ändå och slet som ett djur med att gräva ur ett rum till, lägga ut plast och börja riva taket. Tillslut fick jag känslan att jag vill bara bort härifrån, hur ska jag orka? När får jag till en dräglig levnadsstandard här, om ytterligare 6 år? 

Vid ett besök hos en vän tittade jag på blocket, fann ett litet hus tillsalu för precis summan jag lyckats spara ihop i budget för fortsatt krafttag i huset (som menat tänkte jag). Tittade på huset, "hmm det finns lite att göra här med", men känslan var bra och det öppnade en möjlighet att komma bort, en nystart. Jag satsade, köpte det och en vecka senare hade jag nyckeln i handen. Var där två helger och stökade innan svaret från lantmäteriet kom, det saknas 11 underskrifter för godkännande utav testamentet (i dagsläget saknas 3). Så nu ligger det projektet på is, vågar inte göra mer där innan jag fått på papper att det är mitt.
Nu känns det som att jag hellre fortsätter med huset, då jag fått fler utlåtanden om att det går visst åtgärda, så det här med att fatta stora beslut är inte riktigt min grej, svänger och kränger lite som i en berg-och-dalbana 😅 
Får se vad det blir utav det i slutändan, ganska spännande är det ju iallafall, livet och de olika svängarna jag låter det ta. 
Fritidshuset är ändå en mysig plats, med promenadavstånd till badstrand så det känns ändå som ett bra köp, onödigt egentligen med facit i hand, men ändå rätt på något vis. Ett andningshål när vardagen blir för övermäktig. 
En vacker dag, om det blir mitt hela vägen ut... 





KOMMENTARER:

  • Leif säger:
    2021-01-10 | 08:34:21

    Oj

Kommentera inlägget här: